Visite, visite, een huis vol visite! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu Visite, visite, een huis vol visite! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu

Visite, visite, een huis vol visite!

Blijf op de hoogte en volg Ronald

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

Het waren weer weken met mooie momenten. De moeder en oma van Nikki zijn bij ons op bezoek geweest. Even lekker Hollands doen in het verre Amerika.

Toen hun hier waren was ik alleen in het huisje. Nikki ging s’avonds bij moeders in bed, lekker kroelen haha, (ze sliepen in het hotel waar wij stage lopen). Het was helemaal niet leuk zo alleen in huis. Het was veel te stil, te goed opgeruimd en veel minder gezellig…

Ik moest werken toen ze arriveerde, maar Nederlanders herken je gewoon meteen tussen al die dikke negers hier! haha. En ja, ze waren het! Ik ben zo snel mogelijk gestopt en ben samen met hun nog ergens een klein hapje gaan eten.

De volgende dag hebben we lekker aan het water gezeten met een heerlijke cappuccino. Lekker even roddelen! Ook zijn we gezellig samen met Niels er nog bij sushi gaan eten.

Toen onze buikjes weer vol en rond gegeten waren we naar het Marriott hotel in Downtown gegaan. Dit is echt een mega groot hotel met 52 verdiepingen.

Dinsdag 30 september moesten de moeder en oma van Nikki alweer richting Nederland. Toen Nikki thuis kwam van het vliegveld had ze me een berichtje gestuurd of ik het druk had. Toen wist ik natuurlijk al dat er iets niet goed was.. Enkele minuten later kwam ze op het werk naar me toe. Stonden we dan, een potje te janken… (het is niet niks zo lang van huis te zijn).

De volgende dag zag ik dat ze nog steeds verdrietig was. Ik ging toen een oppeppertje halen, héél veel chocolade en karamel.

We hebben vorige week ook te horen gekregen dat onze Food and Beverage manager is vertrokken. Nu is onze restaurant manager voor een deel ook Food and Beverage manager. Hier ben ik nou niet echt bepaald blij mee. Hij is gewoon geen goede manager en denkt alleen maar aan zichzelf. Het is dus nog steeds een rommeltje in het hotel.

De verbouwing is gelukkig bijna afgerond in het hotel. Als ik terug ben uit Miami zou het helemaal klaar moeten zijn.

Er is nog meer gebeurt bij het Marriott. Afgelopen week was er een feest van Oekraïeners. Dit was een hele show. Er was een missverkiezing, cowboys kwamen optreden en er was een live band met verschrikkelijk harde muziek.

Ons thuis wil naar Atlanta komen in november, van 20 t/m 29 november. Veel vrij zal ik helaas niet krijgen omdat er al heel veel collega’s vrij hebben gevraagd.

Naast ons park ligt een prachtig natuurpark. Hier ga ik ongeveer vijf keer per week sporten. Echt een typisch Amerikaans park. Het minpunt hier zijn de beesten. Ik ben al twee keer een slang tegengekomen. Ik zal toegeven, ik heb een klein gilletje gegeven. Hij lag echt 40 cm van mij vandaan! Ik stond er gewoon bijna op! Ook hangt er in dat bos een bordje met daar op: "alligators" Ik ben dus gewaarschuwd!

Zondag 5 oktober zijn Nikki en Ik naar Cirque Du Soleil geweest. Het was echt prachtig om te zien. Echt zo'n mooi circus, ongelofelijk! Het was het geld meer dan waard. Toen het begon hadden ze gezegd dat we geen foto’s en filmpjes mochten maken. Maar jullie kennen me, overal moeten foto’s en filmpjes van gemaakt worden. Toen ik een klein filmpje aan het maken was zei mijn buurvrouw boos: "dat mag niet, dat is verboden!"

Voor en na het circus zijn we nog gaan eten en drinken in een heel leuk restaurantje. We zaten lekker op het terras, pal in de zon met een Belgische Hoegaarden! Ja een alcoholisch drankje uit België! Weer een restaurant waar we gewoon alcohol krijgen, toppie! Uiteindelijke was het dus lekker een spontaan/random dagje geworden

Het is bijna zover!!

Nick komt hierheen!!! Ik kan niet wachten tot het moment daar is, dat ik hem weer zie op het vliegveld. Eindelijke na 4 maanden zijn we dan weer bij elkaar. Weer lekker samen knuffelen, samen in slaapvallen, uren praten over de raarste/stomste dingen, lekker uiteten en natuurlijk niet te vergeten, samen heerlijk wijntjes drinken. Eindelijk weer dingen doen waar we beide goed in zijn. Laat het maar snel 16 oktober zijn.

Mijn volgende verhaal zal waarschijnlijk komen als Nick hier geweest is. Het is dus even wachten, maar dat gaat wel een extra mooi verhaal worden.

Groetjes uit Atlanta!

  • 08 Oktober 2014 - 21:11

    De Keijzertjes:

    hey Ronald,

    Ik was natuurlijk al van veel op de hoogte nu ik het facetime-en met je heb uitgevonden.
    Maar de verslagen blijven leuk om te lezen. Ik moet zeggen dat de tijd wel voorbij vliegt.
    Geniet van je tijd in Miami, is echt super!

    Gr RMR

  • 09 Oktober 2014 - 15:12

    Anja Van Dingenen:

    Ha die Ronald,

    Visite,visite,een huis vol visite,gaan we op de zangtoer Ronald???
    Zoals je wel zult weten zong Lenny Kuhr er een lied over.Ze beleefde het allemaal in haar dromen s'nachts.Maar voor jou worden deze dromen werkelijkheid Ronald,Nikki is al verblijd met het bezoek van haar moeder en oma helemaal geweldig voor haar,maar nu ben jij aan zet Ronald ,en ik gun het je ZO.
    Het zingen laten we maar achterwegen,ik heb nml geen zangtalent en volgens de kenners heb ik ook nog een echte bas stem.Dit doe ik wel in m'n uppie bij ons in de Orion achter een gesloten deur.
    Geniet van het bezoek van Nick Ronald nogmaals ik vind het helemaal TOP voor jou.

    Unne lieve groet van Anja & Fam

    Ps., ik kijk nu al uit naar je volgende mail die hoofdzakelijk over jullie 2- tjes zal gaan ha ha.

  • 15 Oktober 2014 - 11:12

    Anja Van Dingenen:

    Ha Ronald,

    Heel veel stekte met het verlies van je opa.
    Wij denken aan je!

    Dirk Anja
    Sinje John
    Ralf

  • 16 Oktober 2014 - 09:58

    Anja Van Dingenen:

    Ha Ronald,

    Een lach en een traan,vreugde en verdriet het komt dicht bij elkaar.
    Geniet van het bezoek van Nick!

    Gr Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Voor mijn stage ga ik 11 maanden naar de U.S.A. Om precies te zijn naar de stad Atlanta. Dit is een stad in het Oosten van Amerika met ongeveer 5.600.000 inwoners. Hier ga ik stage lopen in een Marriott hotel, genaamd Marriott Northwest Atlanta at Galleria. Hier ga ik de functie Banqueting werken. Dit wil zeggen dat ik mijzelf bezig ga houden met zalen en evenementen in het hotel. Dit kan zijn bruiloften, vergaderingen of bedrijfsfeesten. De reden waarom ik naar Amerika wil, is dat ik mijn Engels op een hoger niveau wil krijgen en de Amerikaanse cultuur wil leren kennen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 15006

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: