familie bezoek en nog meer! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu familie bezoek en nog meer! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu

familie bezoek en nog meer!

Blijf op de hoogte en volg Ronald

10 December 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

In deze maand zijn er weer een hoop leuke momenten voorbijgekomen. Mijn stagebegeleider van De Rooi Pannen is langs gekomen, we hebben de kerstboom opgezet en mijn ouders & Martijn zijn mij op komen zoeken in Atlanta
Een aantal dagen nadat Nick was vertrokken kwam het volgende bezoek alweer naar Amerika. Meneer van Berkum, mijn stagebegeleider kwam vanuit Eindhoven. Toen meneer van Berkum arriveerde in ons hotel, was ik aan het werk. Hij kwam het restaurant binnen gelopen met Nikki en ik begon spontaan te huilen van blijdschap. Ik vond het zo fijn om weer iemand uit Nederland te zien! Nikki en ik hebben samen met hem en onze manager een goed gesprek gehad. Na het gesprek ben ik mezelf gaan afvragen wat IK kan verbeteren in het restaurant. Voor mezelf heb ik besloten dat ik dingen moet leren los laten en dat niet alles op mijn eigen manier kan gaan. Vaak heb ik een eigen wil! Maar daar gaan we aan werken.
We zijn ook lekker gaan uiteten, samen met alle stagiaires. Als we allemaal samen zijn, is het altijd super gezellig. Ook zijn we met een aantal gaan schieten op de shooting range. Dit was voor mij de eerste keer dat ik ging schieten. Dit was echt kicken.
Meneer van Berkum en ik zijn samen naar een shopping mall hier in de buurt geweest. Hij had een heel a4tje vol met producten die hij mee moest brengen voor zijn vrouw, dit was zo grappig, hihi.
Nadat hij weg was, kwamen mijn ouders en Martijn alweer bijna naar Atlanta. Gelukkig maar want ik keek er al zoooo lang naar uit. Donderdag 20 november was het dan eindelijke zover, familie van Beers werd herenigd in The States. Ik stond natuurlijk al een uur te wachten in de ontvangsthal met een Amerikaanse ballon en mijn zelfgemaakte ‘Welcome in The States’ bord.
Toen we elkaar flink geknuffeld hadden en onze tranen hadden weg gepinkt zijn we richting het hotel gereden. Dit was rond een uur of vijf 's middags, dat betekend RUSH HOUR!! De snelweg met zes banen aan beide kanten stond helemaal vast. Welcome in Atlanta!
Vrijdags zijn we naar Downtown geweest. Hier ben ik voor de derde keer naar het Coca Cola museum geweest, maar dat vind ik totaal niet erg. Je kunt daar honderden verschillende soorten frisdranken van de Coca Cola company van over de hele wereld proeven, je ziet de geschiedenis van Coca Cola en nog veel meer. En.. Het was helemaal mooi in de kerstsfeer nu.
’s Middags heb ik ze eigenlijk alle leuke typisch Amerikaanse plekjes in Atlanta laten zien. Super leuk om te doen natuurlijk want voor mij is het heel normaal nu, maar hun keken hun ogen helemaal uit.
In de avond zijn we (om het Amerikaanse gevoel er in te houden) naar een basketbalwedstrijd van de Atlanta HAWKS gegaan.i
Zaterdags zijn we eerst naar Stone Mountain geweest. Daar hebben we samen de berg beklommen. Dit was een hele klim voor de oudjes onder ons, maar ze hebben het gelukkig gehaald. De rest van de dag hebben we doorgebracht in de grootste shopping mall van Georgia: "The Mall of Georgia."
Zondags was het super slecht weer. We zijn toen gaan schieten op de shooting range. Waar kan dat beter dan in The States? Nergens haha. Toen we uit geschoten waren zijn we naar een kerstwinkel geweest. Er stond een kerstboom die ik wel heel graag zou willen hebben, haha. Deze boom koste alleen zo'n 3000 dollar, net iets buiten mijn budget helaas, haha.
Maandags hebben we het Martin Luther King museum bezocht. Je ziet er onder andere het huis waar hij woonde, de kerk waar die werkte en zijn graf. Na dit cultureel uitstapje zijn we lekker bij het Hard Rock café wat gaan eten.
’s Avonds heb ik mijn kalkoen opgehaald bij Marriott, dit was een cadeautje van Marriott voor Thanksgiving. Wat leuk... Haha.
Dinsdags zijn we hier in de buurt gebleven, we zijn door Marietta gereden (het stadsdeel waar ik woon) Ik heb ze gewoon alle simpele dingetjes van het dagelijks leven laten zien. Zoals de plaatsen waar ik mijn boodschappen doe, naar de kapper ga etc.
Donderdags was het Tanksgiving hier in The States. Deze feestdag is vooral bedoeld om met heel de familie ongelofelijk veel te eten en te drinken. Daarna gaan ze vaak shoppen met veel korting.
Tegen de avond zijn we naar Lenox Mall gereden Hier was een grote live show met onder andere vuurwerk, een mega grote kerstboom en de groep Pentatonix. Deze groep is zo goed, ze coveren allerlei soorten songs. Het was echt super leuk. Ik ben namelijk mega fan van ze!
Vrijdags ben ik samen met ons mam terug gegaan op black Friday. Op deze dag is er zooo veel korting, maar natuurlijk niet op wat wij hadden gekocht… balen! ’s Avonds zijn we samen met ons gezinnetje in het restaurant van Marriott (het hotel waar ik werk) gegeten.
Het is allemaal zo snel gegaan, niet normaal…
Zaterdags was het dan zover, het vertrek... Het was allemaal precies hetzelfde als toen ik Nick vaarwel moest zeggen. Het was echt moeilijk… Het idee dat ik ze pas weer over een half jaar teug zie!
Toen kwam het moment van afscheid nemen. Veel dingen wennen hier in The States, maar continu afscheid nemen van mensen die terug naar Nederland vliegen blijft lastig, kan er maar niet aan wennen.
Over twee weekjes is het gelukkig weer feest! Nick komt dan voor de tweede keer naar Amerika. We gaan samen Kerst en Nieuwjaar vieren in NEW YORK!!
Dit is alweer mijn allerlaatste verslag van mijn reis in Amerika van 2014! Donderdag zit ik precies op de helft van mijn stage, dus ook in 2015 zal ik nog wat verhalen schrijven.
Voor iedereen een hele fijne Kerst en een gelukkig Nieuwjaar. Tot in 2015!

  • 10 December 2014 - 10:18

    Mieke:

    Hoi Ronald
    Weer een leuk verslag en het was zeker een super vakantie wij wensen jou en Nick fijne vakantie toe in New York en een gelukkig en een gezond 2015!

  • 10 December 2014 - 13:43

    De Keijzertjes:

    hey Ronald,

    Wat een mooi verslag en foto's. Gelukkig blijf ik ook goed via face-time op de hoogte.
    Erg leuk. Veel plezier in NY. Een geweldige wereldstad.
    Fijne dagen en een goed 2015!

    Gr RRM

  • 10 December 2014 - 20:26

    Diny:

    Hallo Ronald

    Wat een mooi verslag, ik had ook even traantje.
    je ouders en Martijn hadden genoten heb ik begrepen.
    Het werk de stage zal ook wel goed komen, ik heb nu het zelfde ook eigenwijs.
    Ga er met de kerst maar weer van genieten met Nick.

    Heel veel plezier!!!!! SAMEN


    Gr Diny

  • 10 December 2014 - 21:05

    Jurgen:

    het was super leuk! we gaan er tegen aan en in april doen we het weer gezellig over

  • 12 December 2014 - 12:46

    Anja Van Dingenen:

    Ha die Ronald,
    Je pap mam en Martijn zijn weer op Hollandse bodem aangeland,maar wat hebben jullie
    4-tjes genoten.Je thuisfront was super enthousiast.Onlangs ook al mooie foto's mogen aanschouwen,vooral de cola plaatjes(ik als cola freak) waren dorstlessend.
    We hebben onze collega wel lang moeten missen,maar of zij ons ook gemist heeft????
    Zoals je weet gaan Riek en ik altijd fietsend naar het werk en rond de tijd dat jullie mam de hond uitlaat passeren we de Heuvel.Roepend en zwaaiend fietsen we haar dan tegemoet,
    (soms al om 7.15uur in de pikkedonker)haar reactie hierop is dan luid en duidelijk nml:
    Ik heur ullie al op dun Meuleweg ankomme.Verder het jaarlijkse fooienpotfeest ook alweer achter de rug en ondanks de crisis hadden we een top dj.
    Rond 20.00 uur vroeg Riek unne polonaise an waarop het antwoord van de dj door de feestzaal schalmde: is ut dur nie un bitje vruug veur.Toen barste ut fist los en de meisjes van 50- en de 50 plussers gingen wir unne top avond tegemoet.
    Maar jij Ronald gaat ook een TOP tijd in want Santa Claus oftewel Nick is coming to town.
    Geniet saampjes van NY en Ronald loop je de echte Santa Claus tegen het lijf doe hem de groeten van mij,ha ha zal ie leuk vinden.
    Als afsluiter Ronald: Merry Christmas and a Happy New Year.

    Dikke kus Anja & Fam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Voor mijn stage ga ik 11 maanden naar de U.S.A. Om precies te zijn naar de stad Atlanta. Dit is een stad in het Oosten van Amerika met ongeveer 5.600.000 inwoners. Hier ga ik stage lopen in een Marriott hotel, genaamd Marriott Northwest Atlanta at Galleria. Hier ga ik de functie Banqueting werken. Dit wil zeggen dat ik mijzelf bezig ga houden met zalen en evenementen in het hotel. Dit kan zijn bruiloften, vergaderingen of bedrijfsfeesten. De reden waarom ik naar Amerika wil, is dat ik mijn Engels op een hoger niveau wil krijgen en de Amerikaanse cultuur wil leren kennen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 15001

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: