Klaar met alles te regelen? - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu Klaar met alles te regelen? - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu

Klaar met alles te regelen?

Blijf op de hoogte en volg Ronald

04 September 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

In deze week hebben we eindelijke alles geregeld wat we tot nu toe geregeld zouden moeten hebben. Mijn Georgia ID is binnen, mijn pasje om alcohol te schenken heb ik gekregen en we hebben de elektriciteit op onze naam gezet. Op de elektriciteit kom ik straks nog even terug, hihi.

Maandag 18 augustus had ik een geluk en een pech dag in één. ’s Morgens ben ik naar Marietta gereden om mijn alcoholpas te halen. Toen ik hier heen reed, kwam ik langs een militaire begraafplaats. Dit was echt een hele grote, mooie en indrukwekkende begraafplaats. Echt super veel witte stenen tussen hele mooi bomen. Daarna ben ik naar het office gegaan om mijn alcoholpas te halen. Dit ging allemaal heel makkelijk en was binnen 10 minuten klaar.

Toen ik onderweg naar huis, was kwam ik een parkeerplaats tegen met ik denk wel 100 gele schoolbussen. Deze bussen wilde ik altijd al een keer van binnen zien en wilde er leuke foto’s van maken. Ik ben met de auto gewoon het terrein opgereden en ben rond gaan lopen. Niemand die iets had gezegd. Ze dachten namelijk dat ik één van de chauffeurs was, hihi. Toen ben ik gewoon een bus ingelopen en heb even rondgekeken, wat foto’s gemaakt en gepraat met de mensen die daar aan het werk waren. Daarna ben naar Dowtown gereden om foto’s te maken.

Dinsdag ben ik ’s morgens meteen naar het office geweest voor een Georgia ID. Dit was allemaal perfect geregeld, en was binnen 45 minuten weer buiten. Ik heb hem!!!
De afgelopen tijd heb ik niet veel gewerkt omdat ze aan het verbouwen zijn en er daardoor veel kamers niet geboekt kunnen worden. De verbouwing van het restaurant, waar het ontbijt geserveerd gaat worden, is helemaal klaar. Nu gaan ze beginnen aan het restaurant voor de lunch en het diner. Wij moeten daarom tijdelijk het diner in het restaurant van het ontbijt serveren. Dit was vandaag mijn eerste werkdag in het nieuwe restaurant. Het ziet er echt een stuk beter uit! Een beetje van deze tijd en echt een sfeer van een gezellig hotel. We hebben veel complimenten van de gasten gekregen dat het er een stuk beter uitzag.

Woensdag hadden we dagje Six-flags gepland met de boys, Dennis, Robin, Niels & ik. Maar dit feest ging niet door. Waren we eenmaal aangekomen bij het attractiepark, was het gesloten. Nou de dag begint alweer goed. Daarna zijn we maar weer gaan zwemmen. Zitten we eindelijk in het water, wat denk je? Ja hoor een storm die over het park komt. Wij weer terug naar binnen uit ellende, weer bedenken wat we gaan doen. Toen hebben we de auto weer gepakt en zijn we door de duurste wijk van de omgeving gereden. Hier staat een huis van 48.000.000 dollar. Echt niet normaal hoe groot de huizen in deze wijk zijn. Daarna gingen we ons even opfrissen en heb ik even gezellig gefacetimed met mijn schatje. Maar omdat we natuurlijk nog niet genoeg ellende hadden meegemaakt vandaag, viel de stroom ook nog eens uit. De kabels waren gebroken boven de weg. Had niet eens normaal doei kunnen zeggen tegen Nick...
Toen hadden we het idee om met elkaar naar de bios te gaan. Wij met volle moed daarheen. Krijgen we te horen dat de film waar we heen willen gaan 21+ is op dat tijdstip omdat ze alcohol serveren in die zaal. Oftewel, wij mogen niet naar binnen… Wat een ellendige dag. Toen zijn we maar weer terug gereden en hebben we even gezeten, gekletst en gewacht tot de volgende ronde. Toen zijn we om tien uur ’s avonds naar de film Let’s be Cobs geweest. Dit was echt een grappig film waarin twee mannen net doen alsof ze politiemannen zijn.
Toen we terug in het huisje aangekomen waren was de stroom weer uitgevallen. Nikki was al iets eerder thuis dan ons van het werk en had allemaal kaarsje aangemaakt. Een grote ellende, maar het zag er wel gezellig uit. Toen zei ze ook nog dat ze een kakerlak had gezien. Nou toen was ik er echt klaar mee…

Donderdag zijn we weer naar Lake Lanier Islands geweest. Wij waren met 10 mensen op het hele strand. Heerlijk even rust. Om toch wat actie te hebben, hadden we een kanoen een peddelboot gehuurd. Dit ging natuurlijk helemaal mis. Meerdere keren in het water gevallen, zonnebril van Robin kwijt en een peddel is gezonken naar de bodem..

Vrijdag had ik wéér een dagje vrij. Vandaag ben ik vroeg uit de veren gegaan om lekker te gaan sporten. Heerlijk even zweten, de airco was kapot. Het was echt benauwd, maar heb het toch een uurtje volghouden. Daarna ben ik met Robin naar Lenox Mall geweest om even te shoppen. Het was namelijk pay day! Een paar kleine dingentjes gekocht waaronder een cadeautje voor Nick. Maar wat? Dat hou ik nog even geheim voor hem en jullie. Maar wat het leukste was, we hebben vandaag een hotel geboekt voor in Miami. Lekker op Miami Beach. Beter kan niet!

Zaterdag heb ik niet veel gedaan, een beetje gewerkt in de ochtend en daarna heel de dag aan het zwembad gelegen. Wel heb ik heel goed nieuws gekregen. Ik heb 13 dagen vakantie met Kerstmis en Nieuwjaar. Lekker Kerstmis en Nieuwjaar vieren met Nick in New York. Hoe gaaf is dat!!

Zondag zijn we wel weer actief bezig geweest. we zijn naar SixsFlags geweest. Het was weer één dolle boel daar in dat park. Heb nu alle achtbanen gehad die ze daar hebben. Was vroeger helemaal niet van de achtbanen, maar nu vind ik het echt super leuk om te doen. Als het er maar niet veel zijn…

Ik was afgelopen zaterdag genomineerd voor de icebucket challenge door Geert, de vader van Nikki. Ik laat mezelf natuurlijk niet kennen en heb hem overtroffen. Heb een bak water van meer dan 200 liter over me heen gekregen. Nu hoop ik dat de genomineerde mensen het ook gaan doen binnen 48 uur. Ik laat me verassen.

Toen we terug kwamen van een geslaagd dagje SixFlags belandde we weer meteen in de ellende. De autoband van Robin en Dennis was kapot gegaan. Het zit ze ook allemaal niet mee hier… Zoals jullie wel weten heb ik niet veel verstand van auto’s en hun banden dus heb ze gewoon mentaal ondersteunt. Lekker muziek opgezet, vitamientjes gegeven en foto’s gemaakt voor de herinneringen. Het duurde even, maar het is ze gelukt. Ze kunnen nu weer verder rijden.

De dag daarna ben ik naar de Barber shop geweest voor mijn haren. Super leuk om dit een keer te doen. Deze mensen doen je haren op zo'n aparte manier, echt leuk om een keer mee te maken. Heb er wel meer dan één uur in de stoel gezeten, maar het was het waard.

’s Avonds had ik echt zin in een feestje. Dan maken we zelf wel een feestje. Iedereen was werken en ik had toen een feestje voorbereid. Champagne, cake, fruit, snoepjes en andere lekkere drankjes. Het was echt super gezellig. Lekker gedronken gedanst en gezongen… Vandaag was het ook de dag dat ik weer mocht drinken! Had met mezelf afgesproken de eerste 2 maanden in Amerika geen druppel alcohol te drinken.

Donderdag Waren Nikki, Jochem en ik vrij. Overdag zijn we naar de winkeltjes gegaan en leuke spulletje gekocht, daarna heb ik met mijn schatje gefacetimed. Dit was al weer een paar dagen geleden. Was er dus weer aan toe, hihi.
Toen zijn we gezellig op een terrasje gaan zitten en we kregen daar gewoon alcohol mee! Helemaal top. Was echt een leuk restaurant.

Zaterdag was er Dragon Con in Atlanta. Dit is een feest met allemaal mensen die verkleed komen als hun helden. Allemaal Disney of andere bekende figuren. Was super leuk om een keer te zien. Hier had je eigenlijk een pasje voor nodig, maar ik ben gewoon stiekem naar binnen gelopen.

Zondag had ik een zware dag. Heb 13 uur gewerkt. Het was ook echt een rare dag. Had eerst met het ontbijt geholpen om 05:00 uur waar 110 gasten werden verwacht en er maar 5 kwamen. ’s Morgen heb ik heel RTL boulevard terug gekeken gewoon waar de gasten bij stonden. Heerlijk, het kan allemaal bij Marriott.
’s Avonds zijn Nikki, Robin, Dennis en ik naar het restaurant geweest waar we alcohol kregen. Het was echt heerlijk. We hadden sushi als voorgerecht genomen, Nikki en ik, maar we vonden het zo lekker dat we het ook als hoofdgerecht besteld hadden. De terugweg zaten we in de cabrio foto’s te maken. Te veel foto’s gemaakt, maar er was er maar 1 gelukt, hihi.
Maandag zijn we voor de eerste keer gaan BBQ'en. Het was echt lekker, even gezellig BBQ'en met vele discussies.

Al met al hebben we nu alles geregeld. Nu kan het leven echt gaan beginnen hier in America. We gaan er tegen aan! Het leven is nu echt begonnen.

Bye bye from Atlanta.

  • 05 September 2014 - 08:06

    Fam. De Keijzer:

    Hey Ronald,

    Ik dacht al van de week waar blijft zijn verslag?
    Leuk om weer te lezen. Miami Beach doet wel zeer om te lezen nu we weer aan het werk zijn.
    Maar is wel superleuk.
    We zien wel dat je daar aan het settelen bent ondanks af en toe wat tegenslag, that's life!
    Echter de feestjes en foto's liegen er niet om.
    Wij zijn weer druk aan het werk en in ons dagelijks ritme, deze week lekker weer gehad in Nederland.
    De groeten van ons drietjes.

  • 05 September 2014 - 21:45

    Marika:

    Ha leuk bericht. Kadootje voor Nick? Als je terug bent gaan we ook sushi eten

  • 06 September 2014 - 18:10

    Anja Van Dingenen:

    Ha die Ronald,

    Eindelijk weer eens foto's bij je verslag,ik was al bijna vergeten hoe 'onze' American guy eruit zag ha ha.
    Wow en dan bijna gekleed in black tie alleen het vlinderdasje ontbreekt er nog aan.
    Geniet van de states Ronald,want er liggen er zo te lezen nog meer in het verschiet.
    Zoals je weet telt Amerika 50 sterretjes op haar vlag dus 50 states.
    Maar vanaf nu zie je waarschijnlijk alleen maar sterretjes na het drank verbruik.
    Verder mi munne collegáaaaa is alles oké,gisteren nog gezien en vanoavund zal ut wel munne dansmoat wel wir zen (fisje Peer en Ans)
    Voor nu een lieve groet en blijven 'meelden' DOEN HE!!!

    Anja & fam

  • 08 September 2014 - 20:39

    Diny:

    Hallo Ronald,

    Ik reageer nu ook maar wat later.
    Maar het is weer leuk om je verhaal te lezen.
    En de foto's zien er ook goed uit.
    een mooi kapsel, en dat pak staat je wel
    Ice bucket, ik zie geen Ronald en geen 200 liter water.
    Hier verder alles oke.

    Groet Diny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Voor mijn stage ga ik 11 maanden naar de U.S.A. Om precies te zijn naar de stad Atlanta. Dit is een stad in het Oosten van Amerika met ongeveer 5.600.000 inwoners. Hier ga ik stage lopen in een Marriott hotel, genaamd Marriott Northwest Atlanta at Galleria. Hier ga ik de functie Banqueting werken. Dit wil zeggen dat ik mijzelf bezig ga houden met zalen en evenementen in het hotel. Dit kan zijn bruiloften, vergaderingen of bedrijfsfeesten. De reden waarom ik naar Amerika wil, is dat ik mijn Engels op een hoger niveau wil krijgen en de Amerikaanse cultuur wil leren kennen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 15009

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: