Het was me weer een maand wel... - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu Het was me weer een maand wel... - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu

Het was me weer een maand wel...

Blijf op de hoogte en volg Ronald

11 Maart 2015 | Verenigde Staten, Atlanta

Afgelopen maand heb ik weer veel meegemaakt, leuke, maar ook minder leuke dingen. Om te beginnen was Nick afgelopen maand jarig. Dat vond ik echt heel moeilijk om daar niet bij te kunnen zijn. Gelukkig heb ik hem een leuk cadeau kunnen geven in NYC, de helikoptervlucht! Maar op de dag dat hij echt jarig was had ik hem precies om 00:00 uur Nederlandse tijd geskypt. Was wel blij dat ik dit kon regelen aangezien ik gewoon moest werken. Ik had een feest muts meegenomen naar het werk, om tijdens het skypen op te zetten. Mijn collega’s keken me een beetje raar aan, maar dat boeide me niet. Was wel heel erg raar om je vriend zo te feliciteren. Iets meer dan een week hierna hadden we het precies één jaar. Weer een dag waarbij je nog meer bij elkaar wilt zijn… Gelukkig zijn deze dagen voorbij, ik zag er namelijk echt tegenop…

Afgelopen maand was het niet bepaald stil geweest op mijn stage. Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Afgelopen maand was bijna mijn stage onderbroken… Op het werk is er een persoon die totaal niet in een team werkt en die het verziekt voor iedereen. De naam van deze persoon ga ik niet noemen maar ik kan wel zeggen dat het een wat oudere vrouw is die heel erg eigenwijs, dominant, bazig en arrogant is. Dit zijn niet de meest positieve woorden, maar zo ervaren mijn collega’s en ik dat. Afgelopen maand kregen deze vrouw en ik een meningsverschil. Dit ging over het verdelen van het restaurant. Ze vertelde mij dat ik alle gasten naar mij toe trok en ik haar niet de kans gaf om geld te verdienen. Wij moeten leven van de fooi die we krijgen van de gasten, maar zij zei dat ik alle gasten in mijn gedeelte deed plaatsen terwijl dat helemaal niet waar is. Hier werd ik boos over omdat zij nooit naar mij wil luisteren en omdat ze me heel erg doordringend en arrogant aankeek. Toen had ik gezegd: ‘je voelt je wel de Queen of niet?’. Hierop antwoorde ze: ‘I’m the Queen’! Omg, mijn broek zakte af en kookte helemaal van binnen. Toen had ik gezegd: ‘not a Queen, a bitch…’. Dit vond ze natuurlijk niet leuk en ze had daarna de bewaking erbij gehaald. De manager vond het verstandig om mij meteen naar huis te sturen waar ik geen probleem van maakte. De volgende dag ben ik meteen naar mijn stagebegeleider gegaan om het verhaal voor te leggen. Na een aantal dagen niet gewerkt te hebben, moest ik op gesprek komen bij de assistent general manager en mijn stagebegeleider. Ze snapte wat ik gedaan had, maar het kon echt niet. Ze hebben nog één kans gegeven en nu gaat alles gewoon weer verder. Ofja, dat dacht ik…

De volgende dag dat ik ging werken kwam ik die vrouw tegen. Tegen haar moest ik sorry zeggen, dit was een afspraak die we hadden gemaakt, nou dat vind ik prima. Toen ik dat ging doen, wilde ze niet naar me luisteren. Nou dan niet he… De volgende dag kwam de restaurant manager naar me toe, we hebben er voor gekozen om je naar de ochtend te zetten zodat je niet meer met haar hoeft samen te werken. Hier was ik eigenlijk niet mee eens, maar goed, ik heb toegestemd. Ben er namelijk helemaal klaar mee.

Ben oprecht blij als deze stage voorbij is en ik gewoon weer terug naar Nederland kan. Nog ongeveer 62 dagen en dan zit ik in het vliegtuig terug richting huis. Moet nog ongeveer 40 dagen om 05:00 uur opstaan om te gaan werken tijdens het ontbijt in het restaurant en achter de Starbucks-stand om koffie te maken. Dit moet nog wel vol te houden zijn…

Tijdens de ellende op het werk, heb ik ook een nieuwe terugkom datum gepland. Op 10 mei heb ik een vlucht richting huis. Op 11 mei komt ik ’s morgens aan op de luchthaven van Düsseldorf. Kan niet wachten, haha. Elf maanden in Amerika is toch wel echt héél erg lang. Het duurt me allemaal langer dan verwacht.

Gelukkig heb ik ook nog meer super leuk nieuws om te melden. Daniëlle komt naar Atlanta!!! Helemaal leuk. Heb ik toch nog iets om naar uit te kijken voordat ik weer terug kom. Vind het echt leuk dat ze komt en dat ze het voor mij over heeft! Ze komt van 23 t/m 29 maart, dus ook tijdens mijn verjaardag.

Afgelopen week heb ik ook super leuke post gekregen, een grote kaart van Nick, hihi. Altijd leuk om post te krijgen. De muur hangt nu bijna helemaal vol met foto’s en kaartjes van iedereen. Het is echt super leuk en fijn om post te krijgen vanuit Nederland. Hoe groot of hoe klein de kaart ook is, het gaat om het idee. Dacht altijd, post, ja het zal allemaal wel. Als je eenmaal zelf weg bent, merk je toch dat het heel fijn is al je post krijgt. Daarom: ‘thanks voor alle kaarten’.

Niet heb ik alleen postKAARTEN gekregen. Ook hebben we KAARTEN voor De Toppers en The Flying Dutch Eindhoven besteld. Helemaal gaaf! Wat heb ik hier zin in. Daarom komt het ook goed uit dat ik iets eerder terug kom vanuit The States. Hebben we weer iets om naar uit te kijken, Imke, Wesley, Nick en ik. De toppers/The flying Dutch Eindhoven bende van ellende groep, haha.

Helaas moeten we ook schoolopdrachten maken. Een deel had ik al gemaakt nadat Nick hier voor de eerste keer kwam, maar met het andere deel ben ik ook begonnen. Hopelijk hebben we bijna alles af voordat Daniëlle komt. Het weer is namelijk al een stuk beter dan vorige maand. Hoop dat we over een aantal weken al lekker kunnen zonnen aan het zwembad! Lekker bruinbakken.

Tot snel allemaal!

Bye bye from Atlanta


  • 11 Maart 2015 - 07:22

    De KeijZertjes:

    hey Ronald,

    Ik had al wel wat van je gehoord maar wel heftig. Maar even doorbijten en dan.........
    Zie je ons ook weer :). Later kun je er om lachen en achteraf zul je er ook wel weer van geleerd hebben. Focus je maar op de leuke dingen en het aftellen is begonnen. Ik zal wat vaker skypen. Je kunt beter met een Keizerin te maken hebben.
    Doei vanuit Schijndel , moet gaan werken.
    Gr RRM

  • 15 Maart 2015 - 18:21

    Anja Van Dingenen:

    Wauw Ronald,wat vorder je goed met de Engelse taal;Queen,bitch,het zijn niet de minste woorden ha ha.
    Je sprak over een oudere eigenwijze vrouw,ut zal dun overgang zén Ronald dan krégde last van "opvliegers" en ik spreek uit ervaring.
    En pas mér op want ullie mam beheurt ok bijna tot die club der wijze(oftewel de ouwe wijven)
    Maar het word inderdaad tijd om de oceaan weer eens over te vliegen Ronald richting,
    HOME SWEET HOME.
    Lekker thuis omringd door je liefje Nick familie en vrienden.
    Wat de muts betreft een leuk en hilarisch idee.Was het een echte feestmuts Ronald???
    De jouwe heb ik al klaar,ik plak hem op een kaart en zorg dat ie op tijd in Atlanta is.
    Wat er onder de muts prijkt is nog een verassingen maar onthoud alvast muts staat voor;
    Mooi Uiterlijk Toch Slim.Die heb je al in je zak Ronald.
    Geniet van het komende bezoek van Daniëlle en ontwijk de bitch.

    Voor nu unne lieve groet van un 'ouwe' vriendin.

    Doeiiiiiiiiiiiiii

  • 18 Maart 2015 - 19:45

    Diny:

    Hallo Ronald!!!

    We hadden hier in Eersel ook al wat gehoordt van je minder leuke ervaring.
    HEFTIG.
    Maar je bent sterk, ze gaan daar niet met je lachen.
    En niet alle vrouwen van 50 zijn eigewijs.
    Ronald geniet er nog van, we tellen ook af.

    Gr Diny.

  • 27 Maart 2015 - 16:43

    Anja Van Dingenen:

    Ha die jarige job,

    Wij Dirk Sinje John Ralf en Anja,

    Wensen jou een te gekke verjaardag oftewel op z'n Amerikaans: Happy birthday to you.
    Gooi vandaag alle remmen los Ronald en geniet van deze mijlpaal.
    Wij drinken er vanavond eentje op jou.

    Groetjes en xxxx-jes van ons allemaal
    Doeiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Voor mijn stage ga ik 11 maanden naar de U.S.A. Om precies te zijn naar de stad Atlanta. Dit is een stad in het Oosten van Amerika met ongeveer 5.600.000 inwoners. Hier ga ik stage lopen in een Marriott hotel, genaamd Marriott Northwest Atlanta at Galleria. Hier ga ik de functie Banqueting werken. Dit wil zeggen dat ik mijzelf bezig ga houden met zalen en evenementen in het hotel. Dit kan zijn bruiloften, vergaderingen of bedrijfsfeesten. De reden waarom ik naar Amerika wil, is dat ik mijn Engels op een hoger niveau wil krijgen en de Amerikaanse cultuur wil leren kennen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 15015

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: