Twee weken in New York City met m’n schatje!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu Twee weken in New York City met m’n schatje!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu

Twee weken in New York City met m’n schatje!!

Blijf op de hoogte en volg Ronald

05 Januari 2015 | Verenigde Staten, New York

Eindelijk zag ik mijn vriendje weer na 2 maanden. Maandag 22 december zijn we allebei aangekomen in New York, Nick vanuit Brussel en ik vanuit Atlanta. We zouden allebei precies om 1 uur landen in New York, alleen Nick op JFK airport en ik op La Guardia airport. Van daaruit zouden we naar het hotel gaan om elkaar daar weer te zien. Alleen met de metro, met al de bagage naar het hotel, best spannend! Haha. Uiteindelijk was ik eerder in het hotel. Toen er op de deur geklopt werd en “roomservice” geroepen werd, wist ik niet hoe snel ik naar de deur moest rennen. En ja! Daar stond hij dan!! We hebben de eerste dag vooral rustig alles uitgepakt, De mooie brief van Lynn gelezen die Nick meegenomen had, lekker bijgekletst en ’s avonds de stad in gegaan, we konden natuurlijk niet wachten om daar naartoe te gaan.

Dinsdag 23 december zijn we ‘s ochtends naar het 9/11 museum en memorial geweest. Dit was echt heel indrukwekkend. Ze lieten nog overgebleven delen van het gebouw zien, foto’s van de slachtoffers, gebruikte materialen tijdens de ramp en de overgebleven spullen van overledenen. Het heeft meer indruk op me gemaakt dan eerder gedacht. Alleen het lopen langs de grote vijvers gaf al kippenvel op onze armen. Na de grote indrukken van het museum zijn we door financial district gelopen, Wall street etc. Hier zijn alle grote banken, verzekeringmaatschappijen enz. gevestigd. Even lekker op “Amerikaanse stijl” geluncht. Om daarna de metro te pakken richting het noorden van Manhattan. De bedoeling was om een fiets te huren en door Central park te gaan fietsen. Het was alleen van dat vies mistig miezer weer dus fietsen voor je lol zit er dan ook niet in, haha. We hebben daarom maar een klein stukje door Central park gelopen, veilig onder de paraplu. ’s Avonds zijn we gaan shoppen (ofja, eigenlijk onze ogen uitkijken) de prijzen, de kerstgekte, de mensen, de versieringen, de winkels, Het kan niet gek of mooi genoeg in New York. Het is ook heel normaal in New York dat de winkels tot 11 of zelfs 12 uur ’s nachts open zijn.

Woensdag 24 december, de dag voor kerst oftewel Christmas Eve! We hadden dinsdags al de kerstgekte meegemaakt maar dat wilde we ook wel eens merken op Christmas Eve. Nou dat hadden we gemerkt haha. ’s Ochtends zijn we naar Macy’s gegaan (een beetje de bijenkorf van Amerika.) Nick had een beetje slecht geslapen en die had dat gemerkt bij Macy’s, wat een GEKKENHUIS! Ook is Hier tijdens kerst “de enige echte Kerstman!” Maar deze hebben we niet ontmoet, er was een wachtrij van 2,5 uur…

Donderdag 25 december, Christmas Day en in Nederland: eerste kerstdag. Dit was onze eerste kerst samen. En dan meteen in New York helemaal geweldig dus. Alles heel mooi in het kerstsfeer versierd, mensen allemaal vrolijk, je hoort overal kerst muziek en de stad staat vol met mega grote kerstbomen. De Amerikanen zijn helemaal in hun element met Kerst en ik denk dat dit ook de enige dag van het hele jaar is dat de winkels in New York gesloten zijn. Wij zijn ‘s ochtends naar Brooklyn gegaan, genoten van de Manhattan skyline en via de Brooklyn Bridge naar Manhattan gelopen. Echt een super mooie brug en het uitzicht maakt het nog mooier!! In de middag zijn we naar Staten Island gegaan met de Staten Island ferry. Je komt vlak langs het vrijheidsbeeld en de ferry is nog gratis ook nog, top dus! Staten Island is ook een stadsdeel van New York. Op Staten Island staat ook een monument voor 9/11. Hier heb je ook een prachtig uitzicht richting Manhattan. Even wat fotootjes maken natuurlijk, om daarna weer met de ferry weer terug te gaan naar Manhattan met een prachtige zonsondergang.

Vrijdag 26 december, tweede kerstdag maar dat kennen de Amerikanen niet. De dag begon heel verassend! Wij kwamen Sanne en Joost tegen bij het Empire State Building. Dit zijn twee oude collega’s van De Bengel. We wisten van elkaar dat we in New York waren, ze zat ook nog eens heel toevallig in hetzelfde vliegtuig als Nick. Maar de kans dat we elkaar tegen zouden komen was wel heel klein, New York is namelijk wel 500 keer zo groot als Hoogeloon (denk ik, haha.) Het was echt mega leuk om ze even gesproken te hebben!!
Toen we onderweg waren richting het Empire State Building om naar het observatie deck te gaan zagen we al een mega lange rij staan, nu staan er in New York wel wat vaker rijen maar deze was absurd lang. Een wachttijd van 4,5 uur, dit gingen wij dus mooi niet doen… We zijn toen romantisch gaan schaatsen in Central Park. Lekker het kerstgevoel opsnuiven. Daarna zijn we met een prachtige zonsondergang langs Manhattan, Statue Of Liberty en Brooklyn gevaren. In de avond zijn we weer terug naar het Empire State Building gegaan om te kijken of er nu ook zo’n lange rij stond we hadden namelijk al een kaartje.. Nu hoefden we maar een uur te wachten. Dat was nog wel te doen dus aanschuiven maar, het was een goede beslissing van ons! We hadden een prachtig uitzicht over heel New York, dat helemaal verlicht was.

Zaterdag 27 december zijn we vroeg opgestaan om naar het Rockefeller Center te gaan voor het Observatie deck. Nu hebben we New York overdag en in de avond gezien van bovenaf. Zowel overdag als ’s avonds was het geweldig mooi. Na meer dan een uur daar boven gestaan te hebben zijn we de metro richting China Town en Little Italy gegaan. Heel erg leuk was het Je waant je echt even in een hele ander wereld. Overal lekker eten en drinken in de stijl van Italië en China. We hebben zelfs in Little Italy een goed glas rode wijn op een terrasje in de zon gedronken. Het was ook echt heerlijk weer, net echt Italië, haha.

Zondag 28 december hadden we een soort van rustdag ingelast, lekker uitslapen, op het gemak ontbijten etc. We waren toch wel erg moe van het vele lopen van de afgelopen dagen. En we moesten uitgerust zijn voor de volgende dag.

Maandag 29 december zijn we namelijk naar Washington D.C. gegaan. The capital of The United States!! We vertrokken al om 7 uur, om met de bus, om rond 11 uur aan te komen in D.C. We zijn echt langs alle hoogtepunten gegaan in Washington.. Ook zijn we bij Obama op bezoek geweest in het Witte huis. Wel jammer dat hij op vakantie was, dan maar leuke fotootjes maken bij de poort van het witte huis. In de avond hebben we gezellig sushi gegeten in China Town. We dachten lekker op ons gemak te kunnen doen want het metrostation lag voor het restaurant en het was maar een halte naar het busstation waar onze bus om 10 uur weer vertrok naar New York. Toen we onder de grond bij het goede perron kwamen schrokken we ons even heel erg. De eerst volgende metro kwam pas over 20 minuten!! (ohja we zijn niet in New York waar elke 3 minuten een metro komt) over 20 minuten vertrok onze bus, en we moesten nog een klein stukje lopen. Stress dus!! Nick had gekeken hoe lang het lopen was en dat was nog wel te halen, als we hard gingen rennen.. Na heel Washington afgerend te hebben kwamen we 5 voor 10 aan bij de bus.. Oohhh wat een ellende maar we konden weer terug naar New York. Het was een lange, maar echt een super gave dag.

Dinsdag 30 december was er niet veel tijd om uit te slapen. Nick had voor zijn verjaardag een helikoptervlucht gekregen van mij. Dit was echt mega gaaf. Het was zijn eerste en mijn tweede keer dat ik in een helikopter zat. Dit is en blijft gaaf om te doen en al helemaal boven New York City, wat een gaaf uitzicht was dat!

Woensdag 31 december was het dan zover: New Years eve in New York City. We waren om half drie in de middag op Time Square. Wij hebben vanaf toen tot 1 uur in de nacht op Time Square gestaan. Wat een lange dag was dit. Ook was het nog -3 graden. Stonden we dan tussen 1 miljoen andere mensen. Het was wel erg gezellig en de tijd ging eigenlijk heel snel. Om 00:00 uur was het dan eindelijk zover!! De beroemde Bal Drop. Het was echt heel gaaf en mooi om een keer op zo’n manier nieuwjaar mee te maken. Maar wel maar één keer! Haha. Je staat ongeveer tien uur in de kou, voor dat ene moment. De volgende keer toch weer lekker warm op z’n Nederlands met Champagne en oliebollen..
Onze voeten die we niet meer voelde konden het niet meer aan om nog opstap te gaan in New York. We zijn terug naar het hotel gegaan en daar zijn we in bed met kleren aan en de fles bubbels naast ons in slaapgevallen. Zo moe waren we!

Donderdag op New Years Day hebben we flink uitgeslapen, we waren helemaal gesloopt. In de middag zijn we nog gaan shoppen en de laatste souvenirtjes gekocht. Toen brak de laatste avond alweer aan. Omg, het is weer veel te snel voorbij gegaan. We hebben echt heel New York en Washington gezien. Wat een gave steden zijn dit.

Vrijdag 2 januari, de dag dat we weer afscheid van elkaar moesten nemen. Wat zag ik hier weer tegen op. Het was natuurlijk weer liters tranen wegvegen, maar één voordeel hadden we wel deze keer. Het is de laatste keer dat we voor zo’n lange tijd afscheid hebben moeten nemen. De volgende keer dat ik je weer zie schatje, over 4,5 maand ben ik terug in Nederland.

Bedankt voor de top tijd in New York, the city that never sleeps

Zie je snel weer schatje!

• 05 Januari 2015 - 18:34

Lenneke:

Super gaaf verhaal Ronald!
    JALOERS!!

• 05 Januari 2015 - 19:03

Lia Jacobs:

Ha Ronald,
    Weer een leuk verhaal , we zouden bijna de koffers pakken om te komen kijken, maar ja......weer afscheid van ons nemen dit willen we je niet weer aandoen. Tot de volgende keer. Doei.

• 05 Januari 2015 - 19:11

De Keijzertjes:

hey Ronald,

Het is net alsof ik er bij wAs, wat herkenbaar en ik heb er ook een beeld bij.
    NY en Washington DC zij echt top! De kerstsfeer zal zeker mooi zijn daar.
    Een mooi verhaal en nu maar aftellen dat je weer in "Loon" bent, ook mooi
    ( bv de brug over de Beerse, park Koebos, de buurtsuper en het grote Valensplein)
    Groetjes van RMR.

• 05 Januari 2015 - 19:20

Marika:

Hoi Ronald, super leuk om je verhaal weer te lezen.
    Zeker omdat Nick er ook bij was, had van Nick al verhalen gehoord haha.
    Maak er nog iets moois van de laatste maanden , en tot gauw xxx

• 05 Januari 2015 - 23:00

Sanne:

Super leuk om je gezien en gesproken te hebben!! Sta er nog steeds van te kijken dat dat per toeval gelukt is in zo'n stad! En heel fijn om te lezen dat jullie het samen nog heel erg leuk hebben gehad!!:) heel veel succes nog! X

• 06 Januari 2015 - 11:32

Anja Van Dingenen:

Hey,how are you?

In tegenstelling tot de Amerikanen is dit bij ons in NL welgemeend Ronald!!!
    Ja,ja je stond in de uitstraling zelfs met foto,wat een verschijning.
    Voor jou en Nikki is de cultuurshock alweer verleden tijd,en het gemis naar ons mini landje
    (en un bitje nur men,wa denkte nauw Ronald,grapjas)zal wel blijven,maar het vele bezoek uit Hollandia en vrij recent je schatje Nick zal je goed hebben gedaan.
    Het verslag over je citytrip is geweldig,je waant je bij het lezen bijna in de States,wel makkelijk voor mij want ik wil zoals je weet grond voelen onder m'n voetjes.
    Jammer dat het zóoooooo koud was maar op de foto's ontdekte ik een lekker opwarmertje naast je.Dus nie miepen Ronald há ha.
    Jullie waren rond kerst in NY Ronald,ik was met vriendinnen in Dusseldorf by car.
    Na wat gecross door de stad kwamen we bij ons appartement aan en na bijna honderd treden omhoog geklommen te hebben vielen we bijna dood neer(da doede ouwe vrouwe tog nie an)
    We hebben er onder het genot van een borrel nog napuffend om zitten te lachen maar vraag ons niet naar Dussedorf,Dutseldorf kennen we nu wel want zo voelden we ons toen.

Voor nu Ronald, unne lieve groet en kei bedankt voor weer mooi leesgenot.

Anja & Fam

• 11 Januari 2015 - 13:40

Diny:

Hallo Ronald,

Wat weer een mooi verhaal, en fijn dat het allemaal toch goed verlopen is, heel veel gezien,mooi!!
    En het wittehuis gezien, had je je niet gemeld dat je er was, voor de koffie.
    Jullie hebben genoten aan de foto's tezien.

Tot het volgend verhaal!!

SUCCES !!!

Gr Diny.