Mijn eerste werkweek - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkweek - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkweek

Blijf op de hoogte en volg Ronald

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

Mijn eerste zware werkweek..

Deze week ben ik begonnen met werken in het hotel. Na twee weken veel geregeld te hebben is het dan zover! Het werken is dan officieel begonnen.

Maandag, mijn eerste werkdag moest ik om 04:30 uur al uit bed! Dit was echt te vroeg. Deze nacht had ik erg slecht geslapen omdat ik een beetje gespannen was en omdat ik heel de tijd aan het vroege opstaan moest denken. Al met al kon ik er best goed uit. Snel wat gegeten en aan de slag. De eerste dag heb ik geholpen met het ontbijt van een baseball team. Dit viel een beetje tegen. Het was een ontbijt in buffetvorm. Ik hoefde dus alleen mensen goedemorgen te wensen, eten aan te vullen, borden uit te halen en praten met de gasten. Niet veel uitdaging dus..

Wat ik deze dag geleerd heb bij Marriott is hoe harder je werkt hoe meer respect je krijgt. Hoe meer ik mijn best doe, hoe meer kansen ik krijg. Dit spreekt mij wel aan. Ik ga zeker mijn best doen!

Dinsdag kon ik "uitslapen" tot 07:00 uur.. Deze dag hadden wij een training van de keten Marriott en Aimbridge Hospitality. Dit was een lange dag. We hebben eerst veel uitleg gekregen over hoe Marriott en Arimbridge Hospitality te werk gaan en hun voordelen. Wat mij wel erg aan sprak is de korting op hotelkamers over de hele wereld voor werknemers! Dit is ideaal als we gaan reizen. Hierna hebben we een rondleiding gekregen door heel het hotel. Deze rondleiding hebben we al drie keer gehad, maar we doen het gewoon nog een keer, haha.

Hierna zijn we met de groep gaan lunchen, even ontspannen. Praten met andere nieuwe collega’s en stagiaires. Het is leuk om te zien dat je collega’s van over heel de wereld hebt met allemaal andere achtergronden. Hierna hebben het handboek van Marriott in vogelvlucht doorgenomen. Om 16:00 uur was de bijeenkomst afgelopen.

Na deze lange dag zijn we ook nog naar de IKEA geweest hier in Atlanta. Die is bijna hetzelfde als in Eindhoven. Het was leuk om even te winkelen en even te ontspannen. We hebben allemaal leuke spulletje gekocht zoals kaarsen, planten, bedlinnen, douche gordijnen en douchematjes. Heel de Ikea is dus weer leeg! Nadat we terug kwamen van de Ikea hadden we onze eerste nacht in ons eigen appartement.

Deze nacht was ook niet echt een succes. Allemaal nieuwe geluiden, ander bed en alles was nieuw. Heb bijna de hele nacht wakker gelegen. ik heb nog geen drie uur geslapen..

Ondanks dit moest ik toch weer om 04:00 uur uit bed om weer het ontbijt te verzorgen voor het baseball team. Ik zag er een beetje tegenop omdat ik het op maandag niet zo leuk vond. Toen ik eenmaal bezig was vond ik het wel steeds leuker worden.

Donderdags had ik ook weer hetzelfde als woensdag. Vrijdag had ik een dubbele dienst. Van 05:00 tot 12:00 uur en van 15:00 tot 20:00 uur. Dit was een erg lange dag. Maar het was wel de eerste echt leuke dag. In de avond heb ik met een diner geholpen in de zaal. Dit was weer een keer iets anders. In de middag hebben Nikki en ik nog best veel gedaan, de was gedraaid, naar de winkel geweest en gepoetst.

Zaterdags had ik alweer mijn laatste werkdag van de eerste week. Hier heb ik s ’avonds geholpen met een diner. Dit was erg leuk. Dit was een reünie van een familie Sanders. Er was een mooi diner, leuke spelletjes en veel gezellig muziek. Het was een erg leuke werkdag om mijn eerste werkweek af te sluiten.

Het was deze week echt een zware week. Alles zat tegen wat we geregeld wilde hebben, ik miste Nederland, het werk veel in het begin een beetje tegen en kon mijn draai niet echt vinden in het appartement. Als ik nu terug kijk op deze week ben ik blij dat ik het gehad heb. Nu kan het alleen nog maar leuker worden.

Ik hoop dat ik de volgende keer kan zeggen dat alles geregeld is, dat ik gesetteld ben en dat ik het op het werk ook helemaal goed gaat.

Tot de volgende keer!

Bye bye.

  • 15 Juli 2014 - 12:54

    De Keijzertjes:

    Hey Ronald,

    Even wennen zo te lezen. maar ook dat komt goed.
    Als je onze tijd aan blijft houden heb je het idee dat je kunt uitslapen (is dat probleem opgelost). En met jou instelling komen er genoeg kansen.
    Dat aanbod voor korting geldt ook voor familie?
    Gr. de Keijzertjes


  • 15 Juli 2014 - 20:22

    Familie Lauwers:

    Hoi Ronald,
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat!Al het begin is moeilijk maar dat gaat zeker goed komen. Laat alle indrukken maar eens lekker rustig op je afkomen, de Amerikanen hebben ten slotte een heel andere leefstijl dan hier in Nederland ;-).En als je het even niet meer ziet zitten, dan trek je gewoon een lekkere fles wijn open of je kunt flink gaan shoppen!
    We zijn benieuwd naar je volgende verhaal!
    Groetjes familie Lauwers

  • 16 Juli 2014 - 16:02

    Rian Goossens:

    Hoi Ronald,

    Logisch dat t wennen is in t begin.
    Ik was op mijn 17de (heeeeeeeel lang geleden dus) als aupair in Bristol, ik ken t gevoel dus wel een beetje :)
    Maar jij komt er wel!! Je schrijft in ieder geval erg goed, is leuk om te lezen!

    Ik ga je in de gaten houden he , hier vanaf den heuvel in Loon.

    Groetjes, Rian en de rest van de fam goosse(n)s

  • 17 Juli 2014 - 09:14

    Diny:

    HALLO Ronald

    Het is weer een leuk verhaal!!!
    Het moet nog allemaal even wennen.
    Maar dat gaat goed komen.

    Succes deze week
    Ik lees het volgende week wel

    Groet Diny

  • 22 Juli 2014 - 10:47

    Anja Van Dingenen:

    Ha Ronald,

    Alle begin is moeilijk,het is ook een hele omschakeling in alle opzichten.
    Je hebt dit goed doorstaan en hier kom je alleen maar sterker uit.
    Succes jongen!

    Een lieve groet Anja van Dingenen&fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Voor mijn stage ga ik 11 maanden naar de U.S.A. Om precies te zijn naar de stad Atlanta. Dit is een stad in het Oosten van Amerika met ongeveer 5.600.000 inwoners. Hier ga ik stage lopen in een Marriott hotel, genaamd Marriott Northwest Atlanta at Galleria. Hier ga ik de functie Banqueting werken. Dit wil zeggen dat ik mijzelf bezig ga houden met zalen en evenementen in het hotel. Dit kan zijn bruiloften, vergaderingen of bedrijfsfeesten. De reden waarom ik naar Amerika wil, is dat ik mijn Engels op een hoger niveau wil krijgen en de Amerikaanse cultuur wil leren kennen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 15020

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: