Wat een drukke, maar leuke week! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu Wat een drukke, maar leuke week! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ronald Beers - WaarBenJij.nu

Wat een drukke, maar leuke week!

Blijf op de hoogte en volg Ronald

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

Wat een week was het weer. Deze week was erg leuk tegenover afgelopen weken. We hebben veel gezien en gedaan. Weer een aantal dingen geregeld, maar vooral de toerist uitgehangen, dat bevalt ons natuurlijk wel.

Zondag 13 juli zijn we ’s morgens naar Comcast geweest. Bij dit bedrijf hebben we onze televisiezenders en internet afgesloten. Dit was niet zonder problemen verlopen. Vorige week hadden we meer dan een uur gebeld met dit bedrijf voor televisie en internet. Via de telefoon was het niet gelukt. We hadden namelijk de verkeerde ontvanger in huis staan. De mevrouw van de receptie hier op het park heeft ons geholpen met de televisie en het internet. Zij kent een persoon die bij Comcast werkt en ons graag wil helpen. Deze persoon had gezegd dat wij naar de office moesten komen van Comcast om de ontvanger te vervangen. Dit hebben we die zondag gedaan. En geloof het of niet, het werkte meteen! Ongelofelijk!!

Iets wat na niet te veel moeite werkt, dat zijn we niet gewend hier in Amerika. Om dit te vieren zijn we lekker gaan zwemmen.

Tijdens het zwemmen is Marina naar ons zwembad gekomen om samen met ons te gaan zwemmen. Dit is een leuke collega die ons die avond mee zou nemen naar Stone Mountain. Na het zwemmen zijn we Dennis op gaan halen in hun hotel waarna we door zijn gereden naar het huis van de ouders van Marina. Dit was echt een typisch Amerikaans huis. Leuk om dit even te zien van onder tot boven. De vader van Marina had ons met trots heel het huis laten zien.

Na deze leuke rondleiding zijn we met z'n vieren naar het Stone Mountain park gegaan. Hier hebben we de Stone Mountain helemaal beklommen. Het koste veel energie, maar het was het allemaal waard. Wat een prachtig uitzicht over Atlanta met ondergaande zon! Na deze fysieke inspanning zijn we naar de laser show gaan kijken die tegen de Stone Mountain aan geprojecteerd werd. Dit was erg mooi om te zien. Lekker met eten en drinken op een kleedje naar de laser show kijken.

Maandag was ook mijn vrije dag. In de middag heb ik toen met Dennis een shopping mall bezocht in Atlanta, (één van de zovele). Hier hebben we even lekker rondgelopen en kleren gekocht. ’s Avonds zijn Dennis en ik naar The Cheesecake Factory gegaan om te dineren.

Dinsdag was ik in de middag vrij en had niets gepland. Toen ben ik alleen, naar de Lenox Square Mall geweest. Dit is de meest luxe shopping mall hier in de buurt. Heerlijk om hier rond te lopen en allemaal nette mensen te spotten.

Woensdag 16 juli zijn Dennis, Robin en ik naar het museum van Martin Luther King JR geweest. Hier hebben we de geschiedenis gezien, de begraafplaats en het geboorte huis. Prachtig om een keer te zien. Heel indrukwekkend dat ongeveer 60 jaar geleden er nog zo'n groot verschil tussen de blanken en de zwarte was terwijl het nu iedereen evenveel rechten heeft. Very impressive.

Er worden ook rondleidingen door het geboorte huis gegeven, maar hier waren wij net te laat voor. Deze gaan we later nog een keer doen, Van buiten hebben we het huis wel gezien.

Na deze culturele middag zijn we heerlijk gaan dineren bij Legal Sea Foods. Nou hou ik eenmaal van vis etc. Dat kwam dus helemaal goed. We hebben lekker aan shared dining gedaan. Dit vind ik zo gezellig. We zijn begonnen met een kreeftensoep, waarna we twee grote hoofdgerechten hadden besteld met mosselen, coquille, inktvis, groentes en een hele kreeft om samen te delen. Echt zo lekker, hier gaan we zeker nog een keer naar toe.

We hadden gehoord dat er een skybar was hier in Atlanta. Na een beetje rondgelopen te hebben, hadden we de skybar gevonden. Hier hadden we een prachtig uitzicht over Downtown Atlanta. Toen we terug waren in het hotel van Robin en Dennis hadden we te horen gekregen dat dit niet de enige skybar is. De grote, betere skybar zit ergens anders. Hier moeten we natuurlijk ook nog een keer naartoe.

Donderdag waren Nikki en ik allebei vrij. Hier hebben we zeker van geprofiteerd. We hebben hier een CityPass gekocht voor Atlanta waarmee we naar vijf attracties/museums kunnen gaan. Deze dag zijn we eerst naar het Coca-Cola museum geweest. Dit was één van de leukste museums waar ik ooit ben geweest. Tijdens het begin hadden ze een soort van promotie filmpje over mensen die samen gelukkig zijn en door de hele wereld reizen. Dit was erg confronterend omdat Nick gewoon in Nederland is en ik hier aan de andere kant van de wereld. Dit was erg moeilijk voor mij… Na dit filmpje begon het museum echt. Hier kon je alles zien van Coca-Cola. De promotie filmpjes van vroeger, de marketing spullen van nu en vroeger, de verschillende soorten dranken van over de hele wereld die onder het merk Coca-Cola vallen en natuurlijk mochten we ze allemaal proeven. Het waren er echt heel veel, van alle continenten hebben we dranken geproefd. Ik had nog nooit in mijn leven zoveel softdrinks op als toen. Mijn god, niet normaal veel.

Na dit museum zijn we naar een ander leuk museum geweest: Georgia aquarium. Dit is momenteel het grootste en voor mij tot nu toe, het mooiste aquarium ter wereld. Hier hebben we echt hele mooie vissen gezien met als afsluiter een erg leuke dolfijnen show.

Toen we het aquarium helemaal gezien hadden zijn we nog naar CNN geweest. Hier hebben we een tour gehad door de studio’s. Dit was leuk om een keer te zien, maar niet vaker. Wel hebben we op een van de langste roltrappen ter wereld gestaan dat was wel bijzonder.

Toen kwam het droevige nieuws bij ons binnen. Wij zaten bij CNN studio’s iets te eten en toen kwam het nieuws van de vliegtuigramp. Niet te begrijpen, zo iets verschrikkelijks. Het was meteen overal op de tv’s bij CNN. Ongelofelijk dat dit kan gebeuren

Op deze dag hebben we dus echt de toerist uitgehangen. Na deze leuke dag hebben we met Robin en Dennis nog sushi en andere dingen gegeten bij hun hotel. Ook dit was weer heerlijk.

Vrijdag had ik een dubbele dienst gedraaid bij het hotel. Het was erg druk in het hotel. Er zaten verschillende groepen waarbij ik moest helpen. Het was niet echt uitdagend. Het waren alleen buffetten waarbij ik moest helpen, makkelijker kan niet. Deze week heb ik veel met Mexicanen gewerkt. Dit was echt niet leuk. deze mensen spreken continu onderling Spaans. Dit is echt niet leuk om mee samen te werken. Je kunt niet een goed gesprek met ze aangaan en het lijkt net of ze continu zitten te roddelen. Ook zijn het echt schooiers. Stiekem allemaal eten pakken en te gierig zijn om voor personeelseten te betalen. Hier kan ik echt niet tegen. Maar goed, het is niet anders..

Zondag 20 juli heb ik geholpen met een brunch van een familie reünie. Hier was ik ’s middag om 14:00 uur al mee klaar. Hierna zijn Nikki en ik naar het Fernbank Museum of Natural History geweest. Ik heb nog nooit zo'n saai museum mee gemaakt. Omg wat was dit een tegenvaller. Allemaal replica’s van dieren die vroeger leefden. Het enige leuke wat er was is de film die er afgespeeld werd. Deze film ging over het leven van haaien. Heel interessant. Na dit minder leuke uitstapje zijn we met Dennis naar de film geweest. We zijn naar de film 22 Jump Street geweest. Echt een grappige film was dit.

Dit was de week al weer. Erg veel gedaan dus, maar wel erg genoten van de vele leuke dingen. In mijn vorige verslag had ik geschreven dat ik hoopte nu te kunnen zeggen dat we alles geregeld zouden hebben. Helaas is dit niet het geval. We moeten nog een paar kleine dingen regelen i.v.m. de auto, ID om alcohol te schenken enzovoort. Miss kan ik het zeggen in het komende verslag, wie weet. Deze week ben ik wel al meer gesetteld. Het op mezelf wonen samen met Nikki gaat ons goed af. Tot nu toe zijn er wat dat betreft nog geen rare dingen gebeurt, gelukkig maar.

In mijn volgende verslag ga meer vertellen over wonen hier in Amerika, hoe ik het ervaar.

Tot de volgende keer maar weer!

Bye bye.

  • 23 Juli 2014 - 07:09

    De Keijzertjes:

    Hey Ronald,

    Wat een leuk verslag en we merken inderdaad dat je wat meer gesetteled bent. Geniet lekker van de leuke dingen! Afgelopen zondag zijn de ouders op bezoek geweest, was ook erg gezellig. Veder hier alles ok, ook lekker zomers.

    Groeten RRM

    Ps we hebben ook onze citpass NY binnen. We zijn druk aan het voorbereiden.

  • 23 Juli 2014 - 08:46

    Lia Jacobs:

    hallo Ronald,
    leuk om zo jou verhalen te lezen, en blij dat het al weer wat beter gaat.
    Ik blijf je volgen vindt ik wel leuk.
    het gaat je goed jongen en tot het volgend verslag, doei.
    groetjes PLBBS Jacobs.

  • 24 Juli 2014 - 17:05

    Diny:

    Hallo Ronald,

    Alweer een leuk verslag, het gaat jou daar wel lukken.
    En je hedt nog al wat tijd om te shoppen.
    Hopen dat de auto gaat lukken.
    Ik heb de gehele week nog genoten van de vakantie.

    Groet Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Voor mijn stage ga ik 11 maanden naar de U.S.A. Om precies te zijn naar de stad Atlanta. Dit is een stad in het Oosten van Amerika met ongeveer 5.600.000 inwoners. Hier ga ik stage lopen in een Marriott hotel, genaamd Marriott Northwest Atlanta at Galleria. Hier ga ik de functie Banqueting werken. Dit wil zeggen dat ik mijzelf bezig ga houden met zalen en evenementen in het hotel. Dit kan zijn bruiloften, vergaderingen of bedrijfsfeesten. De reden waarom ik naar Amerika wil, is dat ik mijn Engels op een hoger niveau wil krijgen en de Amerikaanse cultuur wil leren kennen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 15023

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: